Onze samenwerking met Beplatingswinkel
Beplatingswinkel
Beplatingswinkel is een Nederlandse leverancier van dak- en wandbeplating. Ze produceren de meeste producten zelf en kopen de rest direct bij fabrikanten. Met een focus op kwaliteit en scherpe prijzen proberen ze een unieke prijs/kwaliteitsverhouding te bieden aan hun klanten.
Uitdagingen
Rediscover to renew
Beplatingswinkel benaderde EF2 om de online aanwezigheid te verbeteren en de merkbekendheid te vergroten. Ze wilden niet alleen meer verkeer naar de website trekken, maar ook de conversie verhogen en daarmee het marktaandeel vergroten. De uitdagingen waren duidelijk:
- Verbeteren van de zichtbaarheid in zoekmachines en daarmee het verhogen van het organische zoekverkeer (SEO)
- Optimaliseren van betaalde zoekcampagnes en daarmee het verhogen van het betaalde zoekverkeer (SEA).
- Verhogen van het aantal bestellingen en de uiteindelijke omzet.
De rol van EF2
- Concept webdesign
- UX design
- Visual design
- Development
- SEO
Branches
B2B e-commerce
Website
Strategie en uitvoering
Rediscover to renew
EF2 implementeerde een uitgebreide digitale marketingstrategie om deze uitdagingen aan te pakken. Hierbij werden de volgende zaken opgepakt:
- SEO-optimalisatie: EF2 begon met het optimaliseren van de website voor zoekmachines. We voerden een uitgebreid zoekwoordonderzoek uit en daarnaast hebben we ook technische verbeteringen doorgevoerd.
- Contentcreatie: EF2 heeft een strategie voor contentcreatie opgezet, met de focus op blogartikelen. Deze artikelen waren zowel informatief als commercieel van aard en dienden om de expertise van Beplatingswinkel te benadrukken. We hebben ook productpagina's uitgebreid in samenwerking met Beplatingswinkel en voorzien van meer informatieve content waaronder FAQs.
- Linkbuilding: Samen met partner Lequal werkte EF2 aan een linkbuildingstrategie om de autoriteit van de website te versterken en de zoekranglijst te verbeteren. Met de zoekranglijst doelen we op de positie van een website in de zoekresultaten van een zoekmachine, zoals Google.
- SEA-optimalisatie: De betaalde zoekcampagnes zijn geoptimaliseerd om de zichtbaarheid en het rendement van de advertenties te verbeteren.
Interne linkbuilding: Er werd aandacht besteed aan interne linkbuilding om de gebruikerservaring te verbeteren en zoekmachines te helpen bij het begrijpen van de structuur van de website.
Resultaten in een half jaar tijd
Rediscover to renew
De resultaten van EF2's inspanningen voor Beplatingswinkel zijn opmerkelijk en geven aan dat de strategie succesvol was:
- Zoekwoordposities: Het aantal zoekwoorden met een organische positie verbeterde aanzienlijk, met een stijging van 37% in de top 3 zoekwoorden en 35% in de top 10 zoekwoorden. Het totale aantal zoekwoorden steeg met 50% en SERP-functies gingen van 0 naar 211.
- Verkeer: Het totale verkeer naar de website groeide met 18%. Het organische zoekverkeer steeg met 25% en het betaalde zoekverkeer nam met 32% toe.
- Bestellingen: Het aantal bestellingen nam aanzienlijk toe, met een totale groei van 53%. Organisch zoekverkeer leidde tot een indrukwekkende stijging van 63%, en betaald zoekverkeer met 51% toenam.
- Omzet: De omzet van Beplatingswinkel nam toe met 44%. Organisch zoekverkeer droeg in hoge mate bij, met een stijging van 63% en het betaald zoekverkeer steeg met 43%.
EF2's aanpak heeft Beplatingswinkel geholpen om de online aanwezigheid te versterken en significante groei te realiseren in organisch en betaald zoekverkeer, evenals in omzet en bestellingen. Door middel van SEO-optimalisatie, contentcreatie, linkbuilding en SEA-optimalisatie heeft EF2 aantoonbare resultaten geleverd en Beplatingswinkel geholpen bij het bereiken van de doelen.