Bestaande huisstijl in een nieuw jasje met verrassend ontwerp
Werkmandejong
We weten heel goed wie we zijn, maar hoe vertaal je dat naar een online positionering? Help!
Werkmandejong identiteit vertaald naar een online beleving
rediscover to renew
De website van Werkmandejong paste niet meer bij de identiteit van de organisatie. Werkmandejong wilde daarom de online profilering in lijn brengen met wat zij offline uitdragen wanneer mensen persoonlijk kennis met hen maken.
Bij Werkmandejong staat het persoonlijke aspect centraal. Dit hebben we vertaald naar een online beleving. Het gaat dan niet alleen om een mooi plaatje. De techniek moet kloppen. De content moet aanslaan. Kortom, een samenwerking tussen alle specialisten.
Dankzij de eigentijdse stijl en het innovatieve ontwerp heeft de website een verfrissende en doeltreffende uitstraling gekregen die past bij het merk. De opbouw van de vacatureteksten. De techniek van de website. De manier van scrollen en het navigeren door de website benadrukken het persoonlijke aspect. Bovendien is hierdoor de website echt anders dan websites van andere recruitment partijen. Oh ja, en dit moet gekoppeld worden aan recruitment software Otys.
De rol van EF2
- Merkstrategie
- Positionering
- Moodboard en beeldconcept
- Zoekwoordenonderzoek
- UX design
- Visual design
- Development
Een sterk maak je niet, dat ben je
Merkidentiteit
Werkmandejong matcht kandidaten en organisaties op basis van gedeelde waarden en ambities. Het gaat niet (alleen) om het cv, maar vooral om de persoon achter het cv. De nieuwe website moest deze werkwijze dan ook uitstralen. Met een merkidentiteit sessie hebben we de merkidentiteit van Werkmandejong vast kunnen stellen. Het merk was al sterk, maar wij hebben dit nog sterker kunnen maken. De merkidentiteit hebben we doorvertaald naar een concept. Met behulp van een impact sessie zijn daarna de doelgroepen en behoeften in kaart gebracht. Op basis van deze informatie zijn user flows uitgewerkt en geïntegreerd in een super gaaf webdesign.