Doelgroepen bereiken in alle europese landen waar Vos Logistics actief is
Vos Logistics
Mede door online en offline positionering is Vos Logistics gestegen naar plek 8 in de top 100 logistiek dienstverleners.
Efficiënte uitingen die aanzetten tot actie
Rediscover to renew
Vos Logistics kwam via een bestaande relatie van EF2, Prins Petfoods, met de vraag of wij hen konden helpen met het positioneren van Vos Logistics in Europa. Een vraag die goed aansluit bij de type relaties die EF2 graag helpt; rediscover to renew. EF2 ging het gesprek aan, haalde de pijnpunten naar boven en kwam met online én offline oplossingen. Een corporate website in 9 talen, een recruitment portal, grafisch ontwerp voor interne communicatie uitdagingen, maar ook jaarverslagen en e-papers.
De rol van ef2
- Positionering
- Art direction
- Grafisch ontwerp
- Marketingstrategie
- Zoekwoordenonderzoek
- UX design
- Visual design
- Development
- API koppelingen
- Conversie optimalisatie
Branche
Handel
Website
Intuïtieve corporate website
CORPORATE WEBSITE
Na het “herontdekken” van het merk Vos Logistics hebben wij de online reputatie in kaart gebracht en hoe deze zich verhoudt tov de concurrenten. Dit geeft inzicht in de kansen die VOS kan grijpen. Met de uitkomsten uit de rediscover fase en de inzichten uit het zoekwoordenonderzoek vormden dit de basis voor het uiteindelijke design voor de corporate website.
Met behulp van Drupal CMS hebben wij alle content in alle talen gestructureerd en voor de gebruikers snel en makkelijk vindbaar gemaakt. Daarnaast kunnen gebruikers direct in actie komen door contact op te nemen met een specialist. Dus geen lange processen meer voor gebruikers. Daarnaast kunnen ze snel switchen van taal en makkelijk informatie downloaden, zoals jaarverslagen en e-books.
Efficiënte recruitment website
Recruitment website
De recruitment website is gebouwd in de stijl van de corporate website zodat deze naadloos aansluit op de huisstijl. Dankzij de koppeling die wij hebben gemaakt met het bestaande ATS recruitmentsysteem kan Vos Logistics nu het wervingsproces efficiënt en effectief beheren. De website heeft bovendien een groot bereik en zet dankzij het slimme design en de overzichtelijke informatie aan tot solliciteren.
Optimaliseren van beide websites
SEO & CRO
Na de oplevering van beide websites zijn we doorgegaan met het verder optimaliseren en inrichten van de campagnes in samenwerking met DEPT. Met behulp van data analyses kijken we naar wat de bestemmingspagina’s zijn, wat de funnels zijn, wanneer gebruikers contact opnemen en wanneer ze afhaken.
Op basis van deze informatie voeren we blijvend verbeteringen door op de websites, zowel in tekst als beeld en de opbouw van de pagina’s. Hierdoor blijft het aantal gebruikers en leads stijgen.
Grafisch ontwerp
Grafisch ontwerp
Jaarverslag, interne campagnes en de offline uitingen. Samen met de marketingafdeling van Vos Logistics hebben wij een nieuw ontwerp voor de jaarverslagen gemaakt en ontwikkelen we deze al jaren zowel offline als online. VOS heeft een externe DTP’er voor alle on-going uitingen en EF2 bewaakt de huisstijl en houdt het brandbook up-to-date.