Overslaan en naar de inhoud gaan

In een paar klikken informeren en doneren

Kika

KiKa en EF2 werken al meer dan 5 jaar samen. Van ontwikkeling van KiKa.nl, de naamgeving en positionering van KiKa College tot website realisatie en optimalisatie.

0k Bezoekers per jaar

0% Meer donaties in 2023 t.o.v. 2022

0k KiKa College bezoekers

In een paar klikken informeren en inspireren

Rediscover to renew

Wat doe je als de afdeling Informatie & Service dagelijks vele verzoeken krijgt met informatieaanvragen van middelbare scholieren? ‘Iets’ online aanbieden, zo was het idee van KiKa. Met die gedachte kwamen zij bij EF2.

De volgende specialismen hebben een bijdrage geleverd aan dit project:

  • Positionering
  • Moodboard en beeldconcept
  • Zoekwoordenonderzoek
  • UX design
  • Visual design
  • Development
  • Conversie optimalisatie

Branche

Non-profit 

Website

KiKa.nl

kika 2.png

Verlaging van het aantal aanvragen via informatie & service

Expertise van EF2

KiKa bood al wel specifiek lesmateriaal aan voor basisscholen, maar voor middelbare scholen was nog geen goede oplossing. Veel scholieren stuurden daarom via telefoon en e-mail informatieaanvragen naar KiKa, bijvoorbeeld voor hun profielwerkstukken. Om beter in deze behoefte te kunnen voorzien, wilde KiKa graag online materiaal aanbieden. Dit materiaal moest niet alleen snel en makkelijk vindbaar zijn, het moest ook de scholieren inspireren en betrokkenheid bij KiKa creëren.

image (6).png
Heerlijk no-nonsense bureau waar wij al jaren met veel plezier mee samenwerken. Naast veel kennis en creativiteit een frisse manier van aanpakken waardoor ze KiKa online op een goede manier ondersteunen.
Steffie Jansen, marketing manager KiKa
Kika
logo-kika.svg

Vinden wat je zoekt dankzij een slim design

Expertise van EF2

Als oplossing besloot EF2 samen met KiKa een online platform te ontwikkelen: het KiKa College. Na een interne brainstorm verzamelden we data over de doelstellingen en de doelgroep. Deze data hebben we doorvertaald naar een doeltreffend UX design en een gaaf visual design voor de website. Zo hebben we een duidelijk menu gemaakt zodat scholieren snel en makkelijk de juiste informatie kunnen vinden. Daarnaast maakten we pagina’s met video’s en informatie.

kika 4.svg

Corporate website KiKa

Een andere vraag die KiKa bij EF2 neerlegde was hoe zij de donaties via hun corporate website konden verhogen. Om meer inzicht te krijgen in de doelgroep van KiKa, werkten we samen met Netprofiler. Zij stelden persona’s op en werkten de toptaken van KiKa uit. Daarnaast deden wij zelf een zoekwoordenonderzoek. Al deze informatie hebben wij vervolgens doorvertaald naar een nieuwe website voor KiKa. Het resultaat? De gebruiksvriendelijkheid is verbeterd en het aantal bezoekers is gestegen. Hierdoor is ook het aantal donaties gestegen. Alleen al in het eerste jaar na livegang steeg dit aantal met 268% en het opgehaalde bedrag met 1549%.

EF2 gaat een stap verder

Onze inspanning startte niet alleen bij het doen van de werkzaamheden. We hadden het idee dat we meer bij konden dragen. Dát hebben we gedaan. Voor non-profit organisaties zetten we niet alleen onze expertise in, we werken tegen een gereduceerd uurtarief. En daar stopt het niet. Na oplevering van de website zijn wij met KiKa blijven samenwerken om het aantal donaties te verhogen. Bijvoorbeeld door samen met de marketeers bij KiKa de conversie te optimaliseren.