Samen bedenken we ideeën waar je alleen niet op zou komen

EF2
EF2
EF2

Bij EF2 hebben wij zowel creative als digital in huis. Dus zowel technisch als creatief staan wij ons mannetje. Daardoor is het digitale deel helemaal afgestemd op onze ontwerpen. Geen technische oplossing die er niet uitziet. Geen mooie oplossing die niet werkt. Meteen raak.

Partnership

Samenwerken met de klant is voor ons heel belangrijk. Wij weten veel, maar jij ook. Door die kennis te combineren krijg je het allerbeste resultaat. Daarom ben jij als klant ook onderdeel van ons team. Werken met ons gaat verder dan alleen een website of campagne. Het is een partnership die draait om onderlinge transparantie, nieuwsgierigheid en het stimuleren van elkaars business. Samen creëren we het eindresultaat!

Nog leuker werken!

Omdat we een langdurige relatie met elkaar aan willen gaan en we intensief samen gaan werken, is een klik een vereiste tussen jullie en ons. Als die klik er is rennen we harder voor je, bellen we vaker, gunnen we je net dat ene beetje extra en vinden we het nog leuker om een goed resultaat te behalen. En dit goede resultaat proberen we zo efficiënt mogelijk te bereiken. Dus geen eindeloze vergaderingen en continue mailwisselingen. Maar juist korte lijnen en snel handelen. Want onze tijd is kostbaar en die van jou ook.

Service Profit Chain

Winstoptimalisatie is niet ons doel. Wij geloven namelijk in de “service profit chain”. Het principe is simpel: tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. Daarom zorgen wij voor een plezierige werksfeer waarin medewerkers de ruimte krijgen zichzelf te zijn en zich verder te ontwikkelen. Dit doen wij door ze verder te laten leren, door ze uitdagende opdrachten te geven en door regelmatig leuke activiteiten te organiseren. De combinatie van plezier en groei bij ons zorgt voor een betere kwaliteit van jouw product. Daar zijn wij van overtuigd. En als de kwaliteit goed is, dan komt die winst vanzelf wel.

EF2
EF2
EF2
Onze
aanpak
& werk
wijze

Wat we ook voor je maken, onze werkwijze is altijd helder. Zo houden we het zo overzichtelijk mogelijk. Zowel voor jou, als voor ons.

Een stap terug: herontdekken

EF2 doet altijd eerst een stap terug. Of het nou om branding, design of digital gaat, we herontdekken eerst jouw uitdaging. De aanloop is hierdoor misschien wel langer, maar het opgeleverde product wordt daardoor des te beter.

Even nadenken: de strategie

Zodra jouw uitdaging helder is, denken we na over de beste oplossing. We ontwikkelen een duidelijke strategie waarmee jij je doel kunt halen. Wij verbinden merken met mensen, intuïtie en data.

Creatie: het bouwen van de oplossing

Een steengoed design, een vette campagne of een ingewikkelde code? Wij gaan aan de slag met jouw uitdaging. Geen quick-fix, maar een oplossing die werkt op lange termijn. Dat doen we op een no-nonsense manier, én met passie. De producten en diensten die wij ontwikkelen helpen jouw business toekomstbestendig te maken. Door de zichtbaarheid van je merk te vergroten en processen te digitaliseren laten we jouw bedrijf groeien.

Succes is nooit af: meten!

We houden ervan om onze opleveringen meetbaar te maken. Want het moet en kan altijd beter! Daar waar we dingen verbeteren, ontstaan pas echte mogelijkheden. Samen met jou monitoren wij de prestaties en ontwikkelen de oplossing door.

Wij weten niet alles: samenwerken

Fotografen, tekstschrijvers, Google ads specialisten, media-adviseurs etc. Je kunt niet alles in huis hebben, daarom zoeken wij op specifieke vakgebieden specialisten die ons werk versterken. Uiteraard houden wij de regie en adviseren we jou, maar voor dit werk schakelen we partijen in die er beter in zijn dan wijzelf.

Hoe het allemaal begon

1988

Wat betekent EF2?
EF2 staat voor succes. Letterlijk, want het refereert naar het kampioensteam de F2 van voetbalvereniging G.V.V.V. - het elftal uit 1988/1989 om precies te zijn. Daar leerden oprichters Evan Pierik en Ferry Gerritsen voor het eerst wat een goede samenwerking teweeg kan brengen. Dat je de naam van het succesteam fonetisch uitspreekt als ef-twee en het daarmee overeenkomt met de eerste letters van beide voornamen, kon geen toeval zijn.

2004

Nadat Evan en Ferry in 2004 eerst hun eigen geluk beproefden met de oprichting van Reclamebureau Pierik en communicatiebureau Ferry Good Solutions, besloten ze opnieuw de krachten te bundelen. Op 1 augustus 2010 - 21 jaar na hun eerste succesvolle samenwerking - richtten zij EF2 op.

2010

Van allround naar specialist. Die groei en ontwikkeling is niet zomaar tot stand gekomen. In 2010 was het communicatielandschap nog redelijk overzichtelijk. Maar met de jaren kwamen er steeds meer middelen, waardoor het voor ons moeilijk - zo niet onmogelijk - was om overal voldoende kennis van in huis te hebben. Deze realisatie leidde tot een eerste slag in de aanscherping van de werkzaamheden.

2015

De grootste verandering van het bedrijf kwam echter in 2015. Evan kocht compagnon Ferry uit zodat Ferry een andere invulling kon geven aan zijn leven en werk. Tegelijkertijd kwam dat jaar merkstrateeg Gerrie Pierik ons team versterken. Mede met behulp van haar inbreng maakten we de keuze ons specifiek te richten op marketing, ontwerp en techniek. EF2 veranderde daardoor nog meer van allrounder naar specialist. Hierdoor is het voor iedereen op de werkvloer veel duidelijker waar hij of zij mee bezig moet zijn. Ook is er meer ruimte voor verdieping. Duidelijke taakverdeling en verregaande specialisatie, daar profiteert iedereen van!

2020

Inmiddels, 10 jaar na oprichting, is er veel veranderd. EF2 heeft zich ontwikkeld van regionaal allround communicatiebureau tot landelijke specialist met 20 werknemers op de werkvloer.

We zijn er nog niet!
In 2020 bestaan we 10 jaar, maar we zijn er nog niet. EF2 is ambitieuzer dan ooit. We willen steeds mooiere projecten maken, moeilijkere vraagstukken oppakken en lastigere uitdagingen oplossen. Alleen de beste specialisten werken aan de projecten van onze klanten. Wij zijn trots op wat wij opleveren. Elke dag weer.

Gerrie Pierik
Brand Strategy
Gerrie Pierik
Christie van den Berg
Marketing Strategy
Christie van den Berg
Laura Schaap
Marketing Strategy
Laura Schaap
Michaël Baars
Visual Designer/Art direction
Michaël Baars
Martijn de Ruijter
UX/Visual Designer
Martijn de Ruijter
Bart van der Giessen
Visual Designer
Bart van der Giessen
Joni Hartog
Head of Creative / UX Strategy
Joni Hartog
Evan Pierik
Art direction, Founder
Evan Pierik
Joanne Zuidema
HR/Finance
Joanne Zuidema
Simon Blok
Head of Digital
Simon Blok
Kees Cornelisse
Partner/Head of Drupal Solutions
Kees Cornelisse
Delano de Rooij
Lead Developer
Delano de Rooij
Jarno Jansen
Back End Developer
Jarno Jansen
Thomas Boogaard
Back End Developer
Thomas Boogaard
Diederick van Brenk
Front End Developer
Diederick van Brenk
Robert Vliek
Front End Developer
Robert Vliek
Laura de Jonge
Front End Developer
Laura de Jonge
Jonathan Vandionant
Front End Developer
Jonathan Vandionant
Arjan van Ee
Stagiair
Arjan van Ee
Carlo Kool
Stagiair
Carlo Kool