Overslaan en naar de inhoud gaan

Een nieuwe website, hoe gaat dat in zijn werk? Deel 1

EF2_web-06 (1).jpeg

Geschreven door Evan Pierik Art director / Founder

portretfoto Evan Def.jpg

Een nieuwe website, hoe gaat dat in zijn werk? Deel 1

ReDISCOVER TO RENEW

Het beeldmateriaal op je huidige website sluit niet meer aan bij je merkstrategie, de teksten zijn hier en daar wat verouderd en de techniek werkt niet altijd meer goed mee. Daarom is er besloten om een nieuwe website te laten bouwen. Je komt bij EF2 terecht, maar wat kun je verwachten?

Een kijkje in onze werkwijze: Deel 1

Een nieuwe website anno 2020 is niet meer simpelweg het neerzetten van het juiste plaatje. Waar een bezoeker in 2005 een website al snel mooi vond en hij wachten gewend was, gaat het nu verder. Mooi alleen is in 2020 niet meer genoeg. Het gaat verder dan het gebruik van een mooie kleur en een sfeervol beeld. In deze blog nemen we je mee in de stappen die wij als EF2 nemen. Altijd met het doel om de website te laten bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen. En daarmee echt van waarde te laten zijn voor je organisatie.

EF2_web-10.jpeg

Wat doen wij BIJ EF2 aan accessibility?i

ReDISCOVER TO RENEW

Een website is effectief als de gebruiker meteen wordt aangesproken. Daarom moet er geluisterd worden naar de gebruiker. Bezoekers van jouw website zijn mensen die verschillende behoeften en doelen hebben als ze op jouw website komen. Je wilt dat iedere bezoeker een uitstekende ervaring op je website heeft. Hier komt user experience (UX) design om de hoek kijken.

UX is een essentieel onderdeel van ons vak. Het gaat kort door de bocht over de manier waarop een bezoeker jouw website ervaart. Om een uitstekende ervaring neer te zetten die daadwerkelijk tot een bepaald doel leidt, is onderzoek essentieel. 

Daarom starten we bij EF2 altijd met een impact sessie. Dit is het startpunt voor het maken van een product. Het is namelijk belangrijk dat wij als EF2 jouw organisatie begrijpen. Wat zijn bijvoorbeeld je doelstellingen, wie is je doelgroep en wat zijn hun behoeften? Maar ook, wie is je concurrentie? Tijdens een impact sessie stellen we daarom heel veel vragen. Zo komen wij steeds meer te weten en krijgen wij zoveel mogelijk inzichten.

En dan...

Hoewel dit pas de eerste stap is in onze werkwijze, is dit wel een essentiële en inzichtgevende stap om je te voorzien van een verrassende en doeltreffende vertaling naar de website. In de volgende blog nemen we je verder mee in wat we doen met deze input en hoe we dit vervolgens doorvertalen.

Lees deel 2: de user flow