Overslaan en naar de inhoud gaan

Branding en een digitale oplossing?

Header-Branding.jpeg

Geschreven door Gerrie Pierik Brand strategist

gerrie.jpg

Branding en een digitale oplossing?

ReDISCOVER TO RENEW

Een continue stroom van klanten, die met gemak bestellingen plaatsen en dit keer op keer blijven doen. Klanten die niet lopen te zeuren over de prijs. Kortom, klanten die trouw zijn aan jouw merk. Dat is natuurlijk wat je wilt bereiken met jouw website of applicatie. Onderaan de streep levert jou dit meer werkplezier op, maar vooral ook meer omzet en groei. Door jouw digitale oplossing te combineren met branding, kun je dit bereiken!

Een continue stroom van klanten, die met gemak bestellingen plaatsen en dit keer op keer blijven doen. Klanten die niet lopen te zeuren over de prijs. Kortom, klanten die trouw zijn aan jouw merk. Dat is natuurlijk wat je wilt bereiken met jouw website of applicatie. Onderaan de streep levert jou dit meer werkplezier op, maar vooral ook meer omzet en groei. Door jouw digitale oplossing te combineren met branding, kun je dit bereiken! 

Klantervaring

De klantervaring valt of staat met de merkbeleving. Het maakt niet uit of een klant contact heeft met een binnendienstmedewerker, een mail ontvangt, de accountmanager spreekt, op je beursstand langskomt of online een bezoek aan de website of applicatie brengt. Je wilt dat de ervaring van je klanten overal hetzelfde is. Je wilt dat een bezoeker denkt: ‘Dat was een prettige ervaring!’ Dit bereik je alleen door vooraf over je branding na te denken. Waar sta je als merk voor, welke cultuur draag je uit (zowel intern als extern) en last but not least, hoe wil je dat klanten over jouw merk praten als je níet in de ruimte bent?!

Consistentie en continuïteit

Jouw klant wil jouw merk herkennen en met trots kunnen zeggen: ‘Met hen werk ik samen!’ Dat kan alleen wanneer je jouw merk op ieder moment positioneert zoals jij dat wilt. Dus niet eenmalig, maar structureel.

Kwaliteitswaarborg

De functie van een merk was vroeger heel basaal. Aan het logo op een product kon je zien of het een goed product was. Tegenwoordig zijn er veel meer merken en bestaat branding uit meer dan alleen een logo. Maar de belangrijkste functie van het merk is nog steeds hetzelfde. Doordat jouw producten of diensten jouw merk dragen, weten anderen wat ze ervan kunnen verwachten. Als je jouw merkpositionering duidelijk en herkenbaar in je website of applicatie integreert, borg je daarmee een bepaalde verwachting bij jouw merk.

Jouw prijs verhogen

Een sterk merk heeft de mogelijkheid om meer geld te vragen. Denk aan Apple of Coca Cola, maar ook aan die dure advocaat. Klanten reageren minder sterk op prijsverhogingen wanneer je een sterk merk hebt. Des te meer reden om te investeren in de duidelijke merkpositionering en uitstraling die daarbij horen.

Verlaag keuzestress

Jij wilt dat klanten zonder nadenken voor jou kiezen. De grap is, dat klanten eigenlijk ook niet na willen denken over verandering. Want nadenken over veranderen betekent tijd investeren en onrust. En dat is nou net wat de mens liever niet wil. Geef jouw klanten daarom een reden om jouw merk in hun routine te houden. Door een sterke merkuitstraling verlaag je de twijfel (‘Zit ik wel goed?’) en verhoog je de kans dat ze voor jouw merk kiezen. Hierbij is het heel belangrijk dat je online en offline merkpositionering naadloos op elkaar aansluiten.

Om deze vijf, en nog veel meer redenen, combineren wij het ontwikkelen van een website of applicatie altijd met branding. Want met branding én een digitale oplossing kun je jouw doel bereiken!

Eentje-minder.jpeg