Overslaan en naar de inhoud gaan

Bewezen technologie als leidraad voor digital agencies

EF2 Sfeer_497.jpeg

Geschreven door Kees Cornelisse Managing director

kees.jpg

Bewezen technologie als leidraad voor digital agencies

ReDISCOVER TO RENEW

Als opdrachtgever wil je graag zekerheid hebben dat alles technisch goed werkt en ook blijft werken. Maar om de beste oplossingen te kunnen blijven bieden, moet een digital agency als EF2 blijven innoveren. Het is daarom belangrijk om een goede balans te vinden tussen het blijven bieden van zekerheid met bewezen technologieën en het blijven innoveren.

Samen met een aantal andere bureaus, mochten wij onze kennis over dit onderwerp delen tijdens een rondetafelgesprek van Digital Agencies 2020. Dit is een benchmarkonderzoek van branchevereniging Dutch Digital Agencies, uitgever en onderzoeksbureau IDG en managed hostingprovider True. Wij delen graag de belangrijkste punten met je.

Lerend vermogen

Het uiteindelijke doel is om nieuwe technologieën te ontwikkelen die haalbaar en bruikbaar zijn zodat ze ingezet kunnen worden voor opdrachtgevers. Het lerend vermogen van een digital agency is daarbij van groot belang. Door zelfstudie en eigen inbreng te stimuleren en opgedane kennis te waarborgen, wordt de duurzame inzetbaarheid van nieuwe technologieën versterkt.

Geen enkel digitaal bureau heeft de heilige graal in handen wat betreft nieuwe technologieën. Bovendien hebben veel innovaties zich nog niet in de praktijk bewezen. Dat maakt het schetsen van strategische scenario’s lastig. Het is daarentegen wel mogelijk om scenario’s te schetsen van innovaties die eventueel bruikbaar zijn. Op die manier kunnen digital agencies zoals EF2 samen met opdrachtgevers groeien naar nieuwe innovatieve oplossingen. 

Voor digital agencies ligt de meerwaarde vooral in het tonen hoe aannemelijk het is dat een nieuwe technologie een gewenst resultaat oplevert in de praktijk. Als digital agency moet je dat totaalbeeld aan je opdrachtgever laten zien. De technieken die daarin zitten en wie daarbij betrokken zijn, is dan van secundair belang.

Is bewezen technologie (nog steeds) de leidraad voor digital agencies?

Nieuwe technologieën moeten zich bewijzen en valideren voordat ze ingezet worden voor opdrachtgevers. Er zit echter wel veel waarde in het gezamenlijk optrekken tussen digital agencies en hun opdrachtgevers om uiteindelijk de juiste balans te vinden tussen risico en vooruitgang.

 

Lees het volledige artikel