Overslaan en naar de inhoud gaan
EF2 Sfeer_679_0.jpeg

Een platform bieden voor alle stakeholders

Non profit

Leden, donateurs, vrijwilligers, bedrijven en nog veel meer andere stakeholders zijn betrokken bij jouw organisatie. In veel gevallen is er niet één doelgroep. Het is een uitdaging om alle doelgroepen betrokken te krijgen en te houden. Een uitdaging waar wij ervaring mee hebben. 

Je wilt alle stakeholders aanspreken. Het liefst in de juiste fase waarin zij zitten. Natuurlijk wil je ze allemaal een plekje geven op de website, waar specifiek díé doelgroep informatie kan vinden en actie kan ondernemen. Maar denk je eens in: als je op je mobiel het eerste scherm ziet, wie spreek je dan aan? En met welke boodschap?

Om te bepalen wat we op welke plek aan wie vertellen, starten we de ontwikkeling van een website altijd met een rediscover workshop. We brengen in kaart welke gebruikers er van de website zijn, welke behoeften en motieven zij hebben, en welke drempels ze over moeten. We bespreken ook wat jullie organisatie kan doen om tegemoet te komen aan die behoeften en hoe we angsten weg kunnen nemen. Dit is de perfecte basis om het fundament voor de website te leggen. 

Natuurlijk houden we ook rekening met de relevantie van de bezoekers. Dit is per non-profit verschillend. Stakeholders zijn vaak in te delen in een primaire doelgroep zoals donateurs, leden, en naasten. Een secundaire groep zoals vrijwilligers, ambassadeurs en sollicitanten. En soms ook nog een tertiaire doelgroep zoals overheid, bedrijven, scholen en kerken. 

Het resultaat van al deze voorbereiding is een website waarbij we messcherp wat we op welke plek vertellen. Het is helder hoe iedere stakeholder een ingang vindt naar het stuk informatie waar hij op dat moment behoefte aan heeft. Maar belangrijker nog, dat diegene uiteindelijk converteert naar een actie die voor jouw organisatie toegevoegde waarde heeft. Dit kan doneren zijn, lid worden of een gesprek aanvragen. 

Wil je ook aan de slag om al jouw stakeholders te betrekken op jouw website? Wij hebben veel ervaring en denken graag met je mee! Neem contact op met Kees of Gerrie om hier verder over door te praten.


 

De merkbeleving versterken én resultaten vergroten door een commerciële blik toe te voegen, gaaf!

Mijn passie voor non-profit

Stel een vraag aan Gerrie
gerrie.jpg
Gerrie Pierik
Brand strategist