Overslaan en naar de inhoud gaan

Vanuit een wereldwijd opererend familiebedrijf twee producten herpositioneren

Dromec

Dromec is een familiebedrijf met een rijke geschiedenis en een duidelijke tweedeling: Drives en Winches. Betrouwbaar in aandrijftechniek. Dynamisch en innovatief in liersystemen. Maar hoe positioneer je twee verschillende productgroepen met afwijkende eindgebruikers? Voor Dromec reden genoeg om bij EF2 aan te kloppen.


 

dromec top.svg

Twee doelgroepen, één merk-DNA.

Rediscover to renew

Tijdens het neerzetten van de branding strategy bleek al snel: deze twee doelgroepen zijn niet te combineren in één communicatieboodschap. Toch is het voor beide takken van sport niet interessant om de sterke merknaam Dromec te laten varen. Hier gaat simpelweg te veel geschiedenis en waarde achter schuil. De oplossing: we besloten om de twee producten apart te positioneren, maar met hetzelfde merk-DNA van Dromec. Dromec Winches en Dromec Drives. Een goede keuze, zo blijkt uit alle reacties.

De volgende specialismen hebben een bijdrage geleverd aan dit project:

  • Branding 
  • Merkarchitectuur
  • Moodboard en beeldconcept
  • Grafisch ontwerp
  • Zoekwoordenonderzoek
  • UX design
  • Visual design
  • Development Wordpress website

Branche

Handel

Website

Dromec

dromec1.svg

We’re all about motion

Krachtige brandstory

Of het nu over Dromec Winches of Drives gaat: overeenkomsten blijven er in overvloed. Wat te denken van de sterke visie en teamspirit binnen het hele bedrijf. Iedere werknemer gaat er écht voor. De payoff We’re all about motion kwam tijdens de eerste branding workshops al snel naar voren. Dit bedrijf draait om beweging. En dat geldt niet alleen voor Dromec zelf, maar ook voor de doelgroepen. De kern van een sterke brandstory werd hiermee gelegd.

dromec2.svg

Verschillend in kleur, niet in vorm

Merk elementen

De uitersten tussen Drives en Winches moeten duidelijk zichtbaar zijn, maar wél binnen de Dromec-stijl blijven. Een duidelijke tone-of-voice in de communicatieboodschap, het bijbehorende beeldmateriaal en de opbouw van de website dragen hieraan bij. Daarbij kiezen we voor twee krachtige kleuren. Deze geven duidelijk de twee afdelingen weer, binnen de volledige strakke en technische stijl. Beide takken kregen een eigen pagina-indeling, uiteraard binnen de kaders van de vernieuwde branding.

dromec3.svg
"Sinds de livegang van KiKa College ontvangen we nog steeds veel vragen van middelbare scholieren. Maar we kunnen hier nu ook goed in voorzien. Via het platform vinden inmiddels duizenden downloads plaats."