Van startup naar dé no-nonsense autoverhuurder van Nederland
Autohopper
Het online succes heeft er mede voor gezorgd dat er 100 vestigingen in Nederland zijn geopend en er een continue omzetstijging is sinds 2012.
Bedrijfsgroei dankzij een slimme en effectieve website
Rediscover to renew
Het doel van Autohopper is om klanten zo eenvoudig mogelijk een auto te laten huren bij jou om de hoek. De complete branding is daarop aangepast. Een eenvoudige uitstraling. In 2022 is de nieuwe website ontwikkeld, waarbij alle data die we 10 jaar lang hadden verzameld is geïntegreerd.

De rol van ef2
- Branding
- Art direction
- Grafisch ontwerp
- UX design
- Visual design
- Development
- API koppeling
- Conversie optimalisatie
Branche
Dienstverlening
Website
Niet compleet nieuw, maar een aanscherping van de bestaande branding. Dat was onze opdracht en dat hebben we opgeleverd.
Expertise van EF2
Vele banden maken licht werk. Dat is een van de krachtige oneliners die we hebben geïntroduceerd bij de vernieuwde branding van Autohopper. Een branding die zich kenmerkt door de herkenbare, heldere kleuren en krachtige teksten. Dit is doorgevoerd in het wagenpark, op social media, in advertenties en uiteraard op de nieuwe website. Om het voor Autohopper werkzaam te houden, is er een brandbook ontwikkeld zodat zij zelf op een consistente manier materiaal kan ontwikkelen.
API koppeling met verhuursysteem
Expertise van EF2
Voor Autohopper zelf moest het makkelijker worden om verhuur aanvragen te verwerken. Daarom hebben we de website gekoppeld aan de rental software van Autohopper. Onze zelfgebouwde API koppeling voegt een online reservering van een huurauto direct toe aan de verhuurplanning van de gekozen vestiging.
Van Drupal 6 naar Drupal 9
Expertise van EF2
Met Drupal 9 wordt voortdurende innovatie beloofd. Dat betekent dat nieuwe functionaliteiten elkaar sneller zullen gaan opvolgen. Het systeem is flexibeler dan ooit. Daarmee is jouw organisatie, nu al met Drupal 8, maar straks helemaal met Drupal 9, klaar voor de toekomst! Voor Autohopper betekent dat een veilige en stabiele website en met actuele order informatie voor de vestigingen.
Succesvol door conversieoptimalisatie
Expertise van EF2
Ook na de livegang van de website zijn we vanaf het begin blijven optimaliseren. Alleen zo kan Autohopper het beste resultaat uit de website halen voor alle vestigingen. Dat betekent teksten optimaliseren, A/B testen en de snelheid van de website continu verbeteren voor een betere gebruikservaring. Niet alleen Autohopper en EF2 moeten aan de slag. Zo werken we samen met NeoSem om campagnes te optimaliseren, de landing pages te monitoren en bij te sturen voor meer traffic.
Een website is nooit af. Sinds 2012 zijn we met elkaar door gaan ontwikkelen en zijn er nieuwe functionaliteiten toegevoegd met als resultaat een continue omzetstijging.